بلک فرایدی چیست؟ و چه روزی برگذار می شود؟

بلک فرایدی 2023 در چه تاریخی است؟
خلاصه

بلک فرایدی black friday در تاریخ 2023 ، 26 نوامبر است. در آمریکا یک روز پس روز شکرگذاری ، برگزار می شود. در این روز برند های مختلف یک تخفیف بزرگ و باور نکردنی قرار می دهند. جمعه سیاه در فروشگاه کالاتیتر نیز 5 آذر برگزار می شود.

1400/8/20
1246 بازديد
بلک فرایدی 2023 در چه تاریخی است؟

بلک فرایدی، بزرگترین روز حراج در دنیا !


بلک فرایدی به گوشتان خورده است، اگر عاشق خرید باشید. در این مقاله قصد داریم تا به سراغ یکی از روز های بزرگ در بازار دنیا برویم که بسیاری از مردم منتظر آن هستند تا خرید های خود را در این روز بخصوص انجام دهند. بلک فرایدی یا جمعه سیاه محبوب ترین روز برای عاشقان خرید است که هر سال 26 نوامبر مصادف با 5 آذر برگزار می شود. اگر دوست دارید تا محصولات برند و گران قیمت بازار را با تخفیفات قابل توجه خریداری کنید، به شما پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان این روز بزرگ را از دست ندهید.

جالب است بدانید که در این روز، قیمت بلیط های هواپیما ها و همچنین تور های مختلف نیز زیر قیمت به فروش می رسند. این روز خاص می تواند یکی از جذاب ترین روزهای سال باشد، اگر اطلاعات کافی درباره این روز ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

جمعه سیاه یا بلک فرایدی

همانطور که میدانید خرید برای همه ما لذت بخش است و شاید بسیاری از شما با خرید کردن میتوانید هفته کسل کننده خود را با حال خوب به پایان برسانید. بسیاری از افراد، خرید را به خاطر خود آن دوست دارند و رفع نیاز برای آن ها ملاک نیست و همین، دلیلی بسیار محکم برای ساخت روزی به نام بلک فرایدی است. در حال حاضر تا روز بلک فرایدی سال 1403 زمان کمی باقی مانده و به شما پیشنهاد می کنیم خودتان را برای این روز بزرگ آماده کنید. این حراج بزرگ در بسیاری از کشور های آمریکایی و اروپایی انجام می گیرد و حتی برخی از فروشگاه ها تخفیف 90 درصدی هم بر روی اجناس خود اعمال می کنند که در جای خود جذاب و جالب به نظر می رسد. در ادامه بیشتر به این روز بزرگ بازار دنیا خواهیم پرداخت.


آیا بلک فرایدی در کشور ما هم برگزار می شود؟


شاید زمانی که نام بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه را بشنوید، با خود بگویید که احتمالا در کشور های اروپایی و آمریکایی طیف وسیعی از کالا ها با تخفیفات ویژه عرضه می شوند و در ایران چنین رویدادی مرسوم نیست. اما باید بگوییم که کاملا اشتباه می کنید و در کشور خودمان نیز این روز بزرگ با عنوان جمعه سیاه توسط بازاریان اتفاق می افتد. جالب است این نکته را نیز بدانید که جمعه سیاه سنتی است که از کشور آمریکا به کشور های دیگر راه یافته است. روزی که خرده فروشان روز بعد از شکرگزاری، قیمت اجناس خود را به مقدار قابل توجهی پایین می آورند. این روز را می توان شروع یک خرید جذاب برای آخر سال دانست.

black friday

اصطلاح این کلمه برای اولین بار در فیلادلفیا بکار برده شد و بعد از حدود 20 سال، امروزه در تمام دنیا همه فروشندگان برای بالا بردن میزان فروش خود این رسم بی نظیر را اجرا می کنند. شاید خنده دار باشد که برخی از فروشندگان، بر روی کالاهای خود تخفیف 90 درصدی می گذارند اما سوال اینجاست که این تخفیفات چه سودی می تواند برای فروشندگان داشته باشد؟


خب حتما برای شما هم پیش آمده که در زمان خرید یک کالا، با تخفیف 50 درصدی مواجه شوید و تصمیم بگیرید به جای یک عدد، دو یا چند عدد از کالای مورد نظر خود را به دلیل تخفیف خریداری کنید. فروش کالا با تخفیفات 40 تا 90 درصد در روز بلک فرایدی نیز باعث می شود تا مردم بجای خرید یک یا دو عدد از کالا، تعداد بیشتری را انتخاب و خریداری کنند. روز بلک فرایدی حدود یک ماه تا آغاز سال نو فاصله دارد و این زمان بسیار مناسبی برای خرید سال نو محسوب می شود. اگر قصد خرید از برند های مورد علاقه خود را دارید و به دلیل قیمت بالای آن نمی توانید به سمت کالا های آن بروید، به شما پیشنهاد می کنیم تا روز جمعه سیاه را از دست ندهید. بسیاری از مردم دنیا لحظه شماری می کنند تا زمان این تخفیف بزرگ فرا رسد و چه بسا بسیاری از طرفداران بلک فرایدی، خرید اینترنتی خود را تا این زمان به تعویق می اندازند.

تخفیفات باورنکردنی کالاتیتر در جمعه سیاه

تخفیفات باورنکردنی در روز جمعه سیاه


جمعه سیاه در ایران


اما روز جمعه سیاه در ایران چگونه است؟ همانطور که گفته شد این روز در تمام دنیا به عنوان روز بزرگ حراج شناخته می شود اما در ایران این رسم چگونه برگزار می شود؟ ایران از جمله کشور هایی است که مخالف ادغام فرهنگ های غربی با فرهنگ اصیل ایرانی است و به همین دلیل صاحب نظران مخالف رسمی شدن چنین روزی در تقویم ملی هستند. اما این روز بزرگ جهانی به نظر می رسد قدرتمند است و می تواند خود را در بین عموم مردم جا بیندازد. امروزه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی در ایران شمارش معکوس خود را برای روز جمعه سیاه همراه با مردم جهان کوک کرده اند و منتظر هستند تا بالاترین میزان تخفیفات را بر روی محصولات خود اعمال کنند.


اما اگر کمی دقت کنید، جمعه سیاه با جشن شب یلدای ما ایرانی ها فاصله اندکی دارد. شب یلدا در میان ما ایرانی ها ارزش بسیاری دارد، چرا که از دل فرهنگ غنی ایرانی جوشیده است. در چند سال اخیر بلک فرایدی بیشتر با هدف خرید برای شب یلدا رونق گرفته که هر ساله با شور و شوق بسیاری اتفاق می افتد. تخفیفات مناسب و وسوسه انگیز در این روز بسیاری از مردم ایران را به پای سایت هایی کشانده که به مناسبت جمعه سیاه بر روی محصولات خود تخفیف اعمال کرده اند. اصلا فرقی نمی کند حراج بزرگ از کدام کشور سرچشمه گرفته است، مهم اینجاست که این روز می تواند برای بسیاری از مردمی که توان خرید برخی از محصولات گران قیمت را ندارند، جذاب ترین روز سال باشد و این نکته بسیار ارزشمند است.

حراج باور نکردنی در فروشگاه کالاتیتر

 

فروشگاهی همه چیز تمام برای شما


یکی از فروشگاه های بسیار معتبر در ایران که شما می توانید در خرید اینترنتی کفش زنانه بر روی آن حساب باز کنید، فروشگاه اینترنتی کالاتیتر است. این فروشگاه آنلاین با عرضه انواع مختلفی از کفش های زنانه و هودی های جذاب، برای شما شگفتانه های متفاوتی آماده کرده است. البته خرید اینترنتی کیف زنانه شیک خود را نیز می توانید به این فروشگاه بسپارید. بدون شک شما لایق با کیفیت ترین محصولات بازار هستید.

بلک فرایدی 2023 در چه تاریخی است؟

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟